Lineke van Tricht

OPRICHTER EN EIGENAAR/DIRECTEUR
Mijn passie is het vinden en verder ontwikkelen van talent. Of het nu gaat om de (hoog)begaafde jongeren met wie we werken, om hun docenten en schoolleiders, mijn medewerksters of het hele Leidse Onderwijsveld. Ik geniet ervan om mensen inzicht, handvatten en materialen te geven die bijdragen aan hun eigen talentontwikkeling en/of die van anderen. Er kan vaak zoveel meer dan mensen denken. Dat geldt zowel voor jongeren als voor docenten en schoolleiders! Ik help ze graag om uit te vinden wat er allemaal mogelijk is.

Akke Tick

strategie, communicatie & samenwerking

Kan niet, gaat niet, lukt niet, alles is al geprobeerd. Deze uitspraken activeren mijn energie en oplossingsgedrevenheid. Ik geloof in mogelijkheden en combineer daarbij mijn opleidingen in ontwikkelingssociologie, journalistiek, ECHA en change evenals mijn werkervaring in onderwijs, overheid en bedrijfsleven. In alles wat ik doe, staan mensen centraal. Ieders zichtbaarheid, kracht en plezier ondersteunen met aandacht voor alle actoren in de omgeving doe ik graag. Communicatie, creatief denken en vernieuwende verbindingen leggen zijn mijn belangrijkste drijfveren. Ik werk vanuit het hart, en niet omdat het moet.

Suzanne Oskam

administratie, communicatie & algemene ondersteuning

Naast mijn PhD-ondezoek over de invloed van digitale media op literatuur en leesvaardigheid, werk ik vijf dagen in de week bij Bureau Talent als duizendpoot. Ik gebruik graag de kennis en vaardigheden vanuit mijn brede achtergrond in schrijven, grafisch ontwerpen, journalistiek, en filosofie om zowel het grotere plaatje als de kleinste details aandacht te geven in mijn werk. Als (hoog)begaafde leerling, heb ik te maken gehad met tegenslagen waar Bureau Talent een helpende hand bij biedt en zet ik mij graag middels deze weg in voor mijn jongere deelgenoten.

Mariëtte Eijkelestam

BEGELEIDER
Mijn voornaamste taak bij Bureau Talent is het individueel begeleiden van leerlingen die op school vastlopen. Ik help ze om inzicht te krijgen in welke manier van leren het beste bij hun past, hun interesses en hun (leer)doelen en samen zorgen we ervoor dat die inzichten worden omgezet in concrete acties. Ik sta inmiddels ruim 10 jaar voor de klas als docent Engels en heb in 2016 de ECHA-opleiding afgerond: die combinatie van praktijkervaring en wetenschappelijke kennis is kenmerkend voor mijn werk bij Bureau Talent!

Jaco van Gorkom

Begeleider

Vier dagen in de week ben ik docent natuurkunde op een middelbare school in Leiden. Als specialist talentontwikkeling coördineer ik daar het aanbod voor leerlingen die meer aankunnen en begeleid ik sinds 2013 (hoog)begaafde leerlingen. Naast mijn werk op school doe ik ook bij Bureau Talent nu de individuele begeleiding van jongeren. Dit is voor mij heel leuk en waardevol, omdat ik ze hier met veel persoonlijke aandacht in een prettige omgeving echt een stap verder kan helpen in hun ontwikkeling. Daarbij combineer ik mijn ervaring in onderwijs en onderzoek met de kennis die ik in het Europese ECHA-netwerk opdoe.

Yfke de Jong

Begeleider

Ik werk met veel plezier als docent Muziek en als leerlingbegeleider. Tijdens de begeleiding bij Bureau Talent onderzoeken we hoe jij jouw kwaliteiten in kunt zetten om de obstakels waar je tegenaan loopt te overwinnen. In 2014 heb ik de ECHA-opleiding afgerond. Bij deze opleiding heb ik veel geleerd over talentontwikkeling, wat ik in combinatie met mijn ervaring als docent en begeleider goed kan inzetten bij Bureau Talent.

Graziella Ricagnoli

Begeleider
Voor Bureau Talent werk ik als positief psycholoog en ECHA-specialist. Ik begeleid leerlingen die vastlopen op school. Bij de begeleiding kijk ik enerzijds naar leervaardigheden, maar ook naar zaken als faalangst, motivatie en zingeving. Ook geef ik handvatten aan ouders en docenten bij de begeleiding van hoogbegaafde kinderen en leerlingen. Het is mijn passie om leerlingen te inspireren het beste uit zichzelf te halen, zodat ze een leven kunnen leiden waarin ze met energie opstaan en hun unieke combinatie van talenten met de wereld kunnen delen.

Dick van Hennik

Begeleider
Gedurende mijn loopbaan in het onderwijs heb ik veel aandacht besteed aan de manier waarop begaafde leerlingen het beste hun weg kunnen vinden in scholen. Ik maak daarbij gebruik van filosofische gesprekstechnieken. Leerlingen die in de school vastlopen reik ik strategieën aan, zodat ze stap voor stap in staat zijn het leren weer op te pakken. Het gaat immers om het herstellen van zelfvertrouwen en het verkennen van de eigen mogelijkheden. Prioriteit is ‘wat is haalbaar in de gegeven situatie’ en ‘niet dat wat lijkt te moeten’.

Serge Hubers

Begeleider

Ik help leerlingen graag om grip te krijgen op hun eigen leerproces waardoor ze zich op een prettige manier verder kunnen ontwikkelen. Daarbij maak ik gebruik van de kennis en ervaring die ik gedurende ruim tien jaar als docent en afdelingsleider in het voortgezet onderwijs heb opgedaan. Ook komt wat ik in de ECHA-opleiding (2014) heb geleerd goed van pas. Vanuit de kennis van mijn werk als beleidsadviseur in het HBO kan ik jongeren al een doorkijkje geven naar het hoger onderwijs. Ik ben blij dat ik bij Bureau Talent de kans krijg individueel met jonge talenten aan de slag te gaan! Dat aspect van mijn werk zou ik niet willen missen.

Heidrun Basset

Begeleider

Sinds 2008 werk ik met veel plezier als docent Engels in de bovenbouw tweetalig van een middelbare school in Nijmegen. Daarbij is mijn uitgangspunt dat school een omgeving is waar elke leerling zijn of haar talenten kan ontdekken en ontwikkelen. In de praktijk lukt dat soms even niet zo goed en dan kan individuele begeleiding helpen. Dit doe ik bij Bureau Talent op basis van mijn onderwijservaring en als ECHA Specialist in Gifted Education. Ik ga graag samen met jou op zoek naar wat jij nu nodig hebt om te blijven groeien. 

Joost de Maaré

Begeleider

Als docente Biologie en als mentor op een gymnasium kwam ik veel hoogbegaafde leerlingen tegen. Voor de leerlingen die meer uitdaging wilden, ontwikkelde ik de mogelijkheid om te verdiepen en/of te verbreden. Samen met anderen, ontwikkelde ik de TOP-training, een succesvolle training voor onderpresteerders om zelf de verantwoordelijkheid voor het schoolse leren weer op zich te nemen. Daarnaast gaf ik op het gymnasium ook een faalangstreductietraining. De begeleiding die ik aan individuele leerlingen of aan groepjes leerlingen geef is oplossingsgericht en heel praktisch. Ja, ze kùnnen het wel, maar weten niet hoe ... Geweldig om te zien hoe deze leerlingen de draad oppakken en groeien.

Experts in de ontwikkeling van cognitief talent (10 – 18 jaar)

Middelstegracht 87f
2312 TT Leiden
Nederland
+31 71 7850850

Volg ons

Op de hoogte blijven?
Ontvang onze nieuwsbrief


Copyright Bureau Talent